Algemene voorwaarden
Hieronder worden de algemene voorwaarden beschreven van Gedragen.
Artikel 1 - Toepassingsgebied
-
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Gedragen en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen Gedragen en de klant.
-
De tekst van deze algemene voorwaarden is ten alle tijden openbaar en beschikbaar.
-
Onduidelijkheden of situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, zullen in redelijkheid worden geïnterpreteerd in overeenstemming met het doel en de strekking van deze voorwaarden.
-
Afwijkende of aanvullende afspraken zijn enkel geldig mits voorafgaande schriftelijke communicatie, bevestigd door zowel de klant als Gedragen.
-
Indien voorwaarden vermeld bij het aanbod afwijken of in strijd zijn met bepalingen in deze Algemene Voorwaarden, primeren de voorwaarden vermeld in het aanbod.
Artikel 2 - Het aanbod
-
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
-
Het aanbod is vrijblijvend. Gedragen is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
-
Het aanbod kan onderhevig zijn aan beperkte beschikbaarheid.
-
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod, waaronder evidente prijsfouten of typografische vergissingen, binden Gedragen niet.
-
Indien een aanbod toegang tot bepaalde digitale informatie betreft, dewelke gelimiteerd is in tijdsduur, wordt dit duidelijk vermeld in de beschrijving.
-
De prijzen en tarieven worden duidelijk vermeld bij het aanbod. BTW is ten allen tijden vervat in de vermeldde prijs, tenzij anders aangegeven.
Artikel 3 - De overeenkomst
-
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat Gedragen de ontvangst van betaling door de klant bevestigt.
-
Gedragen bevestigt langs elektronische weg de ontvangst van de betaling.
-
Gedragen treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving. Gedragen neemt passende veiligheidsmaatregelen in acht voor elektronische betalingen.
-
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 4 – Intellectuele eigendom
-
De volledige inhoud van de website gedragen.be, inclusief maar niet beperkt tot logo’s, teksten, foto’s, cursusmateriaal, audio en video zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die bij Gedragen of bij derde partijen liggen.
-
Het gebruiken, delen, reproduceren of modificeren van deze gegevens op welke wijze dan ook, mag enkel mits voorafgaande schriftelijke goedkeuring van Gedragen. De inhoud is enkel bestemd voor persoonlijk gebruik.
​
Artikel 5 – Overmacht en beschikbaarheid van digitale producten
-
Gedragen verzekert de beschikbaarheid van de voorziene digitale gegevens en informatie zoals vermeld in het aanbod, voor zover redelijk verwacht kan worden. De beschikbaarheid van deze gegevens is onderhevig aan beschikbaarheid van het Wix-platform waarop deze gehost zijn, en alle digitale infrastructuur die bijdraagt tot de toegankelijkheid van deze gegevens.
-
Het niet beschikbaar zijn door omstandigheden buiten de mogelijkheden van Gedragen verlenen de klant geen recht op gedeeltelijke of volledige terugbetaling.
-
Gedragen is niet aansprakelijk voor enige tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen indien deze tekortkoming te wijten is aan overmacht. Onder overmacht wordt onder meer, maar niet uitsluitend, verstaan:
-
storingen of uitval van het Wix-platform of andere noodzakelijke systemen,
-
technische problemen buiten de controle van Gedragen,
-
pandemieën, epidemieën of overheidsmaatregelen,
-
stakingen of andere verstoringen in de dienstverlening van derden,
-
natuurrampen of extreme weersomstandigheden.
-
-
In geval van overmacht behoudt Gedragen zich het recht voor om de overeenkomst op te schorten zolang de overmachtssituatie aanhoudt, zonder dat dit aanleiding geeft tot schadevergoeding of terugbetaling.
-
Indien de overmachtssituatie langer dan 30 dagen duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst te beëindigen zonder enige schadevergoeding. Reeds geleverde diensten of producten worden niet terugbetaald.
Artikel 6 – Vertrouwelijkheid & privacy
-
De verwerking van persoonsgegevens gebeurt conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
-
Verdere informatie over de verwerking van persoonsgegevens is terug te vinden in het cookiebeleid.
-
Zowel de klant als Gedragen verbinden zich ertoe om de inhoud van schriftelijke en digitale communicatie als deel van een aangekocht product strikt voor zich te houden. Het is niet toegestaan om deze contacten in welke vorm dan ook te reproduceren, te delen of publiek te maken, tenzij voorafgaande schriftelijke toestemming bekomen werd.
-
Feedback, reviews of foto- of video-opnames van deelnemers kunnen gebruikt worden voor promomateriaal op de website of andere kanalen beheerd door Gedragen, tenzij de klant hier voorafgaand schriftelijk bezwaar tegen maakt. Indien er persoonsgevens gebruikt worden, of de klant redelijkerwijs herkenbaar in beeld gebracht wordt zal Gedragen hiervoor steeds vooraf expliciete toestemming vragen. De klant heeft te allen tijde het recht om deze toestemming in te trekken door contact op te nemen via info@gedragen.be.
Artikel 7 – Geen medisch advies of aansprakelijkheid
-
De informatie en inhoud die aangeboden worden via de cursussen en diensten van Gedragen, waaronder maar niet beperkt tot audio-opnames, werkboeken en workshops, zijn uitsluitend bedoeld ter educatie en ondersteuning. Ze vervangen in geen geval medisch advies, diagnose of behandeling door een arts, vroedvrouw of andere zorgverlener.
-
Deelname aan een cursus, workshop, consult, behandeling, cirkel of een retreat schept geen vroedvrouw-patiëntrelatie tussen de klant en Gedragen of haar vertegenwoordigers, tenzij expliciet anders vermeld. De klant blijft zelf verantwoordelijk voor het inwinnen van passend medisch advies bij een bevoegde zorgverlener.
-
Gedragen kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade, direct of indirect, voortvloeiend uit het gebruik van de verstrekte informatie of oefeningen. De klant blijft te allen tijde verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gezondheid en welzijn.
-
De klant blijft zelf verantwoordelijk voor het toepassen van de verstrekte informatie en om bij twijfel over de eigen gezondheidstoestand of die van het ongeboren kind, contact op te nemen met een arts, vroedvrouw of andere medisch gekwalificeerde professional.
Artikel 8 – Aansprakelijkheid en correctheid van informatie
-
De informatie op de website en in de cursussen van Gedragen is te goeder trouw samengesteld en wordt met de grootste zorg bijgewerkt. Echter, Gedragen kan niet garanderen dat alle informatie te allen tijde volledig, actueel of foutloos is.
-
De inhoud van de website en de cursussen kan zonder voorafgaande aankondiging worden gewijzigd.
-
Aan de informatie op de website of in de aangeboden cursussen kunnen geen rechten worden ontleend. Gedragen is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit onjuistheden, onvolledigheden of verouderde informatie.
-
De klant is zelf verantwoordelijk voor het kritisch beoordelen en toepassen van de verstrekte informatie en wordt aangeraden bij twijfel contact op te nemen met een bevoegde zorgverlener.
Artikel 9 – Annulering, wijziging of ontbinding
-
Indien de klant bij aankoop van een product dat toegang tot digitale informatie verleent, voor het aflopen van deze overeenkomst beslist deze eenzijdig te annuleren, wordt hier er in geen geval recht op gedeeltelijke of volledige terugbetaling aan ontleend.
-
Voor het aanbod dat toegang verleent tot een activiteit gepland op één of meerdere specifieke momenten, worden de voorwaarden tot annulering bij het aanbod vermeld. Van deze voorwaarden kan enkel afgeweken worden mits wederzijdse schriftelijke bevestiging.
-
Indien Gedragen de verbinding dient op te zeggen wegens externe of onvoorziene omstandigheden, kan de kostprijs vergoed worden aan de klant. In geen geval zal Gedragen verantwoordelijk geacht worden tot terugbetaling van extra kosten gemaakt door de klant, inclusief maar niet beperkt tot transportkosten, gederfde inkomsten, of aankoop van materiaal.
-
Indien misbruik of overtreding van de voorwaarden vastgesteld wordt, behoudt Gedragen zich het recht om de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen, zonder terugbetaling van de aankoopkosten of schadevergoeding.
-
Bij aankoop van een product waarin toegang tot digitale inhoud zoals audio- en beeldmateriaal vervat zit, gaat de klant er uitdrukkelijk mee akkoord dat de overeenkomst ingaat voor het verstrijken van de herroepingstermijn en dat het herroepingsrecht vervalt op het moment dat toegang tot deze digitale gegevens verleend wordt.
-
Voor fysieke producten of diensten die op een specifieke datum plaatsvinden, geldt het herroepingsrecht niet indien de klant de aankoop minder dan 14 dagen voor de geplande datum voltooit.
Artikel 10 – Toepasselijk recht
-
Op overeenkomsten tussen Gedragen en de klant waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Ook indien de klant woonachtig is in het buitenland, of de aankoop vanuit het buitenland heeft uitgevoerd. Geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze overeenkomsten zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken van het gerechterlijk arrondissement waar Gedragen is gevestigd (Antwerpen).
-
Indien een of meerdere bepalingen in deze voorwaarden op enig moment in strijd zouden zijn met de wet- en of regelgevingen op het moment van de overeenkomst, beïnvloedt dit in geen geval de geldigheid van de overige bepalingen en zal hieruit geen recht op afwijken van deze bepalingen uit ontleend kunnen worden.
Artikel 11 – Klachten vragen en feedback
-
Klachten, vragen en feedback over het aanbod, overeenkomsten, de voorwaarden, cookiebeleid en andere gegevens of informatie op deze website of andere kanalen van Gedragen kunnen gericht worden naar info@gedragen.be.
-
Gedragen tracht alle klachten en vragen binnen 7 dagen na ontvangst te behandelen.
-
Eventuele terugbetaling naar aanleiding van een klacht zal steeds op individuele basis bekeken worden, in dialoog met de klant.
